dissabte, 20 de febrer del 2016

SAÚL GARCÍA LATERAL DEL TENERIFE:“M'ha quedat l'espina de no haver debutat a primera”. Article de @educiu a @lesportiucat

SAÚL GARCÍA  LATERAL DEL TENERIFE

“M'ha quedat l'espina de no haver debutat a primera”

“El Llagostera em va voler a l'estiu i també ara a l'hivern, però no depenia només de mi, sinó també del Dépor, i vam triar el Tenerife”

“És important, juguem a casa i contra un rival directe”

Saúl, a punt de realitzar un servei de banda amb el Tenerife Foto: M. SANTOS/EL DÍA.

Al Dépor no vaig tenir protagonisme i havia de sortir a la recerca de minuts. És un pas enrere per tornar i fer-me un lloc
Fins a dues vegades Saúl García (Vioño de Piélagos, 9/11/1994) ha estat molt a prop de recalar al Llagostera, però ni l'estiu passat (el jugador es va quedar al Deportivo) ni en el recent mercat d'hivern (va sortir cedit al Tenerife) l'operació va fructificar. El lateral esquerre, de només 21 anys, s'ha fet un lloc en l'onze titular de Tenerife i ara espera fer una bona segona meitat de lliga per tornar al Dépor i treure's l'espina de no haver debutat a primera divisió.
Tenerife-Llagostera, un partit important per als dos equips, els uns per allunyar-se del descens i els altres per acostar-se a la zona de permanència.
Exacte, és un partit molt important. A nosaltres, després de l'última derrota, ens aniria molt bé guanyar a casa contra un rival directe; esperem aconseguir-ho.
Fa dos partits seguits que no guanyen a l'Heliodoro Rodríguez López, mentre que el Llagostera és el pitjor equip de segona A a domicili, amb una sola victòria en tot el curs.
És cert que no hem aconseguit guanyar els últims partits a casa i que el Llagostera té una mala estadística a camp contrari, però no se n'ha de fer gaire cas. Per exemple, fa dues jornades al camp del líder, l'Alavés, el Llagostera va tenir ocasions de sobres per no perdre el partit, això com a mínim. És un equip que s'ha de tenir en compte, segur que serà un rival molt complicat.
El Llagostera està en una situació difícil, però va agafar moral amb l'última victòria contra l'Albacete.
Sí, és un rival molt dur a casa seva i ara hauran agafat confiança amb l'últim triomf. Crec que l'han encertat amb els fitxatges que han fet en el mercat d'hivern i personalment espero que no baixin de categoria, perquè és un club al qual tinc estima.
Això de l'estima ho diu perquè tant a l'estiu com en el passat mercat d'hivern el club llagosterenc va mostrar un especial interès en vostè?
Sí que hi va haver un interès del Llagostera, l'Oriol Alsina va parlar amb mi i em va transmetre la seva confiança, però al final no es va arribar a un acord a l'hivern. No només depenia de mi, sinó també del Deportivo, i al final vam prendre una altra decisió. A l'estiu també vaig tenir possibilitats d'anar al Llagostera, però tampoc ens van entendre i em vaig acabar quedant al Dépor.
Després de no tenir participació en el Deportivo en la primera meitat de curs va sortir cedit al Tenerife. Com va anar tot plegat?
A l'estiu van passar moltes coses. Primer en el Dépor em van dir que el millor era que busqués un equip per tenir més minuts, després que ho frenés tot per un problema que van tenir dos companys, i a última hora em va tornar a sortir l'opció d'anar cedit; ja tenia les maletes fetes, però finalment no va fructificar. Em vaig quedar al Dépor, però no vaig tenir gens de protagonisme i havia de sortir a la recerca de minuts. Llavors va sortir l'opció del Tenerife, tant el club com el mister van apostar fort per mi i, entre el Dépor i jo, vam triar aquesta opció.
Li deu haver quedat l'espina clavada de no haver pogut debutar a primera divisió, ja que amb el Dépor només va jugar en dos partits de la copa, curiosament contra el Llagostera.
Sí, només vaig jugar aquests dos partits contra el Llagostera, vaig debutar amb el Dépor en partit oficial a Palamós i després vaig jugar de titular a Riazor en el partit de tornada. I sí que tinc una espina clavada per no haver debutat en la lliga, perquè des de petit el meu somni és debutar a primera. Però encara sóc jove, aquest és només un petit pas enrere per fer-ne dos endavant, tot i que per a mi en té poc de pas enrere. Ho he fet per poder tornar al Dépor i fer-me un lloc allà.
Reculant encara més, el seu camí i el del Llagostera ja s'havien creuat anteriorment, començant per l'ascens a segona A que va viure amb el Racing de Santander, quan es van imposar als llagosterencs en l'eliminatòria de campions. Van ser tres anys molt intensos en el club on es va formar, amb un ascens i un descens pel mig.
Sí, institucionalment van ser uns anys dolents al Racing, perquè el club no estava bé econòmicament i va haver-hi molts problemes. Vam tenir la sort de pujar una temporada superant el Llagostera, però en la següent vam tornar a baixar. Va ser un cop dur, però de totes les experiències se n'aprèn.
També es va enfrontar al Llagostera el curs passat a segona A i ara ho tornarà a fer consolidat en l'onze titular del Tenerife. Ha tardat ben poc a fer-se un lloc en l'equip, jugant complets els últims cinc partits de lliga.
Sí, a partir de la tercera setmana d'arribar aquí que he jugat els 90 minuts. Acumulo cinc partits així i espero continuar en la mateixa dinàmica.

Cap comentari :

Publica un comentari a l'entrada

Escriu aqui