diumenge, 15 de novembre del 2015

“Ells han sumat molt a casa; no hem de mirar la taula”

Article de @lesportiucat

“El Llagostera tindrà més pressió, però això mai saps si t'anirà a favor o en contra”

“Em va fer molta il·lusió fitxar per la Real, però sempre em quedarà l'espina d'haver sortit del Racing després del descens”

Concha, amb el Numància Foto: V.G.
1
Amb només 18 anys David Concha (Santander, 20-11-1996) apunta alt. Després de baixar a 2a B amb el Racing el curs passat, el mitjapunta va firmar un contracte de cinc anys amb la Real Sociedad (primera divisió), club que el va cedir al Numància a l'estiu. A Sòria Concha està gaudint de la confiança de Jagoba Arrasate, extècnic txuri-urdin, una de les claus perquè el càntabre es decidís per la proposta del Numància.
Després de quatre partits sense guanyar van sumar els tres punts contra l'Oviedo (1-0). Un triomf important per agafar confiança.
Sí, estàvem jugant bé, però els resultats no estaven acompanyant,
i la victòria contra l'Oviedo ens va anar de primera.
Van començar la jornada setens amb 18 punts, els mateixos que la Ponfe (6a). No està malament...
La dinàmica de joc i la posició en la taula és bona, però ja sabem com està la 2a A els últims anys, que si guanyes dos partits et poses a dalt i si en perds dos, a baix.
A Los Pajaritos encara no han perdut cap partit. En canvi a domicili, després de guanyar el Girona en la primera sortida, no han tornat a conèixer la victòria. Com és que l'equip canvia tant de casa a fora?
A casa som forts, estàs obligat a portar la iniciativa i amb la pilota ens estan sortint les coses. Quan juguem a fora els rivals no es repleguen tant i empenyen més, i potser això ens fa més mal.
Ara visiten el camp del cuer, el Llagostera. Què n'esperen, d'aquest partit?
Ells vénen d'una mala ratxa de resultats, però mirant els números veus que a casa han sumat molt, així que no ens hem de fixar ni en la taula ni en els últims partits. S'ha de partir de zero i intentarem fer-ho al millor possible.
El rival tindrà molta pressió...
En ser cuers segurament tindran més pressió, però això mai saps si t'anirà a favor o en contra.
El curs passat amb el Racing ja va tastar el que suposa estar enfonsat en la taula. Una situació que no deu ser gens agradable.
Exacte, has d'anar al límit sempre, no et queda sinó guanyar, i si perds molts partits seguits es fa difícil disfrutar del futbol. Però encara és molt aviat i de moment no es pot comparar amb la situació del Llagostera, que potser anirà cap amunt, com ja va fer la temporada passada.
L'estadi de Palamós li deu portar bons records. El curs passat hi va marcar amb el Racing (0-2).
Sí, allà vaig marcar el meu segon gol a segona A. Aquest any n'he fet un, a veure si puc tornar a marcar el segon a Palamós.
A l'estiu, després del descens a amb el Racing, va firmar cinc anys amb la Real Sociedad. Va baixar amb l'equip de la seva terra però li va arribar l'oportunitat de l'elit, una barreja d'emocions, no?
Sí, em va fer molta il·lusió l'oportunitat que em va donar la Real, però sempre em quedarà l'espina d'haver sortit del Racing, i més en aquella situació.
Què el va fer decidir a anar cedit al Numància?
M'havien parlat molt bé de la manera de treballar del club i del mister, i també que Sòria és una ciutat tranquil·la que et permet viure el futbol d'una manera agradable.
El tècnic Jagoba Arrasate va estar a la Real el curs passat. Hi va influir, això, en la seva elecció?
Sí, va ser determinant perquè jo vingués aquí, vaig estar parlant amb ell i em va assegurar que em donaria confiança i minuts.
Té només 18 anys, és internacional sub-19 i se li augura un gran futur. M'imagino que el seu objectiu és fer-ho bé aquesta temporada per tenir possibilitats de jugar a primera el curs vinent, no?
Sí, he vingut a Sòria per ajudar l'equip i, en l'aspecte individual, per créixer i madurar com a futbolista. Vull tenir minuts i intentar estar a primera divisió el curs següent, i si és amb la Real, millor.
Ha jugat 10 partits, 8 com a titular, i ha marcat un gol. Content?
Sí, crec que estic fent bé la feina i segurament per això el mister està confiant en mi.
Darrera actualització ( Diumenge, 15 de novembre del 2015 02:00 )
Publicat a

Cap comentari :

Publica un comentari a l'entrada

Escriu aqui