divendres, 9 d’octubre del 2015

Hi ha vida més enllà del Mallorca

Article de l'Esportiu

El porter manacorí José Moragón ha arribat al futbol professional sense haver passat pel club de referència a les illes Balears

A l'Iberostar, Moragón vol confirmar les bones sensacions

Moragón en una acció contra el Tenerife Foto: ICONNA.
1
Ben pocs futbolistes balears que han arribat al futbol professional no han passat en algun moment de la seva carrera –sobretot en etapa de formació– per les files del Mallorca. El conjunt de Palma és sense cap mena de dubte el referent del futbol a les illes Balears i el club que juga en una categoria més alta, tant pel que fa al primer equip com en els equips de formació. Un d'aquests casos és l'actual porter titular del Llagostera, José Moragón, que tot i ser de Manacor –a escassos 40 quilòmetres de la capital– mai ha vestit la samarreta vermella malgrat aconseguir ser professional: “No hi he tingut mai cap vinculació, només és l'equip de la meva terra i el de l'estadi on anava a veure partits de primera divisió quan era petit”, explica el porter, que al llarg de la seva trajectòria de formació sempre va militar a l'equip de la seva ciutat, el Manacor.
I és que el club de l'est de l'illa sempre s'ha destacat per fer una bona tasca amb els equips de la base, i és també un dels referents mallorquins en el futbol formatiu: “Teníem un bon equip, a Manacor, i de fet, a divisió d'honor juvenil era habitual que sempre hi competís el Mallorca, el San Francisco i el Manacor.”
Moragón va sortir de Mallorca ben jove, quan encara era juvenil direcció a Sevilla per incorporar-se al juvenil del Betis, primer, i al filial verd-i-blanc més tard. A partir d'aquí, el porter va començar un periple per diversos equips catalans, però sempre fent passos endavant des del Morell fins al futbol professional: “Quan estava a Manacor sempre hi havia rumors de si fitxava o no pel Mallorca, però mai es va acabar de concretar res i al final vaig fitxar pel Betis”, explica Moragón, que fins ara havia tornat a l'illa per jugar contra altres equips balears.
Un escenari conegut
Després d'enfrontar-s'hi diverses vegades en el futbol de base i una contra el filial, ja amb el Llagostera, Moragón tornarà a un escenari que havia trepitjat diversos cops com a aficionat però mai com a jugador: “Hi anava a veure els partits contra el Barça i el Madrid i ara em fa molta gràcia poder-hi jugar. Serà important per a mi”, remarca el porter, que el curs passat va viure des de la banqueta la victòria dels de la Costa Brava a l'Iberostar Estadi (0-1).
El rodatge, complet
Moragón ha passat de tenir la porta oberta del club l'estiu passat, a haver d'assumir la responsabilitat de cobrir la baixa per lesió de René en un inici de lliga delicat per al Llagostera: “A l'estiu m'obrien la porta, però vaig ser sincer i vaig dir que em volia quedar per ajudar. Jo he fet el que em tocava, anar a entrenar-me, esforçar-me i finalment quan ha fet falta s'ha confiat en mi. Ara espero ajudar a aconseguir bons resultats.”
En cas de mantenir-se en la titularitat, Moragón disputarà el seu quart partit en la lliga d'aquest curs. El debut conra el Tenerife no va ser bo, però igual que la resta de l'equip, va millorar contra el Girona i l'Elx: “Em faltava rodatge. Feia molt temps que no jugava partits de competició i sempre costa recuperar les sensacions sota dels pals i sobretot la confiança. Amb tres partits jugats començo a sentir el que era. No estic en el meu millor moment, però estic en el camí d'aconseguir-ho”, va destacar el porter del Llagostera.

EL PROTAGONISTA

No hi he tingut cap vinculació, però el Mallorca és l'equip de la meva terra i el de l'estadi on anava a veure partits de primera de petit
Em faltava rodatge, i després de tres partits ja he pogut recuperar moltes sensacions
José Moragón
porter del llagostera
Quan era cadet i juvenil es parlava de si fitxava o no pel Mallorca, però a Manacor teníem un equip potent i no m'hi vaig moure

Del vermell al blaugrana

La relació entre el Mallorca i el Llagostera no és que sigui gaire forta, però sí que trobem jugadors llagosterencs amb passat al club mallorquí. El cas més destacat és Jordi López, que va vestir la samarreta dels balears durant la temporada 2006/07 a primera divisió. Enric Pi també va jugar a Mallorca, i tot i que no ho va fer amb el primer equip, sinó amb el filial, la relació va ser força intensa: el granollerí va jugar tres temporades amb el club balear –del 2002 al 2005– i va arribar a entrenar-se amb la primera plantilla. El curs passat, el Llagostera ja va guanyar a l'Iberostar.
Darrera actualització ( Divendres, 9 d'octubre del 2015 02:00 )
Publicat a

Cap comentari :

Publica un comentari a l'entrada

Escriu aqui